Wikia

Yerba is het land waar Tori, Trina, Cat, Jade, Beck, Robbie, Rex en Sikowitz naartoe gaan in Locked Up. Het is het vaderland van Festus en zijn broer Sgrodis woont er.

verleden

Op het moment van de verfilming van de aflevering was Yerba in oorlog met de rebellen. Dit is de reden waarom soldaten vaak tijdens de aflevering worden gezien. De nationale taal is een onbekende moedertaal (geen van hun woorden is te herleiden tot bestaande talen), soms gemengd met Engelse woorden. Het landschap van Yerba is somber en verlaten, en de stedelijke gebieden zijn arm en onderontwikkeld. Ondanks het feit dat de Victorious bende in het beste hotel van het land verbleef, was het hotel walgelijk en zelfs de gevangenis is onbevredigend.

De huidige vlag bestaat uit een gele streep in een diagonale strook langs de vlag, met een tweekoppig op de adelaar geïnspireerd symbool, bedekt met een zuivere rode achtergrond. In vexillology is de rode achtergrond vaak representatief voor bloed en moed, maar ook voor moed en kracht. [1] Dit wordt onderstreept door de huidige staat van de Yerbaniaanse natie; de huidige staat, terwijl het midden in een burgeroorlog met rebellengroepen is. De gele streep staat vaak symbool voor zijn rijkdom en rechtvaardigheid. [1] Deze verklaring staat in contrast met de onrechtvaardigheid van de natie met de rechtbank, aangetoond door de angst van de advocaat voor rebellie. Dit is een voorbeeld van een totalitaire onderdrukking door de regering, waarbij de regering alle beslissingen neemt en de samenleving verlaat om slechts te gehoorzamen door de beslissing van de regering. De tweekoppige adelaar is representatief voor soevereiniteit van natie en zijn verklaring als natie, eerder dan als territorium. Dit symbool is hoogstwaarschijnlijk geïnspireerd op het huidige symbool op de Albanese vlag, waar het kleurenschema van de vlag van Yerban een vergelijkbare stijl heeft als die van de Albanese vlag. Als gevolg hiervan zou dit een parodie op Albanië kunnen zijn.